Az új időmérő edzés
Az idén három kvalifikációs edzés kerül megrendezésre, amely kettő 15 perces, illetve egy húsz perces időmérésből áll. Az első tizenöt percben valamennyi autó a pályára léphet, míg a második tizenöt perces edzésen már csak a tizenhat leggyorsabb vehet részt.
Az első edzésen kiesett versenyzők leggyorsabbja a tizenhetedik-, míg a második edzésen kiesett versenyzők leggyorsabbja a tizenegyedik rajtpozícióból indulhat a futamon. Az utolsó húsz perces kvalifikáción a tíz leggyorsabb pilóta mérheti össze tudását.
A tíz leglassabb autót a csapatok megtankolhatják a boxutca megnyitásáig. A tíz leggyorsabb pilótának azzal az üzemanyag mennyiséggel kell indulnia a futamon, amellyel megkezdték az időmérő edzést. A kvalifikáció során elhasznált üzemanyagot pótolni lehet. Ezt az FIA a körönkénti fogyasztás alapján határozza majd meg.
Ezáltal a tizenegyedik jobb pozícióba kerülhet, mint az előtte állók, és egy hosszabb első szakasszal a futam során megelőzheti őt. Újabb bökkenőt jelenthet, hogy emiatt a TOP 10 csigatempóban autózza majd végig az utolsó húsz percet, hogy üzemanyagot spóroljon, miközben egyetlen gyors kör során jó pozíciót ér el. Mivel a körök száma nincsen limitálva, ez nagy előnyhöz vezetheti a versenyzőket. A maradék üzemanyagmennyiség és az FIA által engedélyezett tankfeltöltés eredményeként egy-egy versenyző teli tankkal kezdheti meg a futamot.
Az FIA erre is gondolt. Megoldásként azzal egészítették ki a szabályt, hogy csak azon körök után lehet pótolni az elhasznált üzemanyagmennyiséget, amelyek a versenyző legjobb idejéhez képest 110 százalékon belül vannak. Ezzel megakadályozhatják a stratégiai spórolást, illetve azt, hogy a versenyzők feltartsák egymást.
Az, hogy van-e még szükség további módosításokra, illetve pontosításokra, az az első futam hétvégéjén derül majd ki, amikor a csapatok megpróbálnak majd minden kiskaput kihasználni az előny megszerzése érdekében.
|