Kettős állampolgár |
Citroën Saxo VTS |
Belgium különleges státusszal bír Európán belül. Nem csak politikailag, hanem az élet más területén is, például a tuning esetében is kijelenthető, hogy ez a kis ország egyfajta csomópont a sokféle divat- és stílusirányzat között. Jól példázza ezt ez a kis Citroën Saxo VTS is, a visszafogott európai és a drasztikus japán stílus kettősségével.
A belga Anton már előrukkolt néhány érdekes autóval. Munkájára most sem lehet panasz, rendesen beletrafált ebbe a Saxo VTS-be. A Saxo amúgy lassan, de megállíthatatlanul válik egyre népszerűbbé tuningkörökben és ez egyáltalán nem a véletlen műve, hiszen korrekt vételára mellett egészen remek alapot biztosít az átépítésre.
Soft
Anton a rikító színek nagy rajongója, de a szép szürke tónus kedvéért letett eme szenvedélyéről, így a különböző esztétikai megoldások jobban kivehetők. A lényegi stíluselem a spoilerezés, ami alapos letisztultsággal párosul - csak semmi zavaró tényező! Nem véletlenül említettük a japán befolyást, ugyanis az első lökhárító egy Honda Civicről került ide, új helyére. A készlet többi tagját, a küszöböket és a hátsó lökhárítót a Dimma jegyzi, a hátsó szárny viszont az ASD Tuningtól érkezett. Letisztították a motorháztetőt is: eltűntek az ablakmosó fúvókák és a hűtőrács. Utóbbit a lökhárítóig meghosszabbított motorháztetőbe integrált, Dimma kivágás helyettesíti. A hátsó oldal természetesen hasonló beavatkozáson ment keresztül, eltűntek az emblémák, a zár és az ablaktörlő. A 17"-os, Ace Nagano felnik elég nagy átmérőjűek, ezért nem meglepő, hogy a 90 mm-es ültetéssel együtt a gumik felső pereme eltűnik a sárvédők mögött. Az extrém ültetésről egyébiránt egy H&R futómű gondoskodik. Az autó óriási érdeme, hogy képes a csúcson megállni, nincsenek túlzott motívumok, semmi sem zavarja meg a kimért és ízléses összhatást. Ugyanez a harmónia jelentkezik a külső-belső megjelenésben egyaránt. A csodálatos bőrülések láttán szinte zavarba jövünk, de a belső kialakításban természetesen helyet kaptak még az olyan általános eszközök, mint az alupedálok és alu váltógomb, a kazánlemez-mintázatú padló, valamint a sportkormány. A Saxóhoz illik egy szolid, de nagyon igényesen megépített hifi is, amellyel végképp kiteljesedik a gép.
Technikai adatok |
Kivitelező: |
Racing Sport Churchill/ Cuir Concept (Belgium) |
Típus: |
Citroën Saxo VTS |
Motor: |
1,6 l-es, 16 szelepes, négyhengeres |
Teljesítmény: |
120 LE |
Karosszéria: |
Iceland szürke fényezés; átalakított (eredetileg Honda Civicre készült) lökhárító; Dimma küszöbök; ASD Tuning hátsó szárny; Dimma hátsó lökhárító; alu tanktető |
Felnik/gumik: |
7x17-es, Ace Nagano felnik; 205/40-es gumik |
Futómű: |
állítható, H&R (-90 mm) |
Motor: |
módosított vezérlőelektronika, sport-kipufogórendszer |
Belső tér: |
Cuir Concept bőrülések; bőr ajtókárpitozás; Sparco alumíniumpedálok, sportkormány |
Hifi: |
Aiwa fejegység és CD-lejátszó; Sony, 4x100 W-os erősítő; Sony Xplod, 100 W-os hangszórószett; Fenton mélynyomó | | |