Futamok
A Futamokon csak a Technikai Szabályzatban meghatározott Forma 1-es autók indulhatnak.
Valamennyi Futam zárt nemzetközi verseny.
Mindegyik verseny távja a zöld lámpától, a kockás zászlóig tart; megegyezik annyi teljes kör számával, amennyi éppen csak hogy meghaladja a 305 km-es távot. Ha két óra letelik a tervezett versenytáv megtétele előtt, a vezető versenyzőnek bemutatják a kockás zászlót, amikor áthalad az ellenőrző vonalon (a Vonal) annak a körnek a végén, amely alatt a két óra letelik. A Vonal egyvonalban keresztezi mind a pályát mind a boxutcát.
A Futamok végleges listáját az FIA adja közre minden év január 1. előtt.
Azt a Futamot, melyre kevesebb, mint 12 autó jelentkezett, le lehet mondani.
A Bajnokságban részt vevő valamennyi versenyzőnek, nevezőnek és tisztségviselőnek FIA szuperlicenccel kell rendelkeznie. A versenyzők neve egy évig szerepel a szuperlicenccel rendelkezők listáján.
Pontok
A versenyzők Forma 1 Világbajnoka címet a legmagasabb pontszámot elért versenyző kapja, figyelembe véve valamennyi ténylegesen megtartott Futamon elért eredményeit.
A konstruktőrök Forma 1 Világbajnoka címet annak a gyártmánynak ítélik oda, amelyik a legmagasabb pontszámot éri el figyelembe véve a gyártmányonként legfeljebb két autóval elért valamennyi eredményt.
Mindegyik Futamon a következő skála szerint adnak pontokat mind a versenyzőknek, mind a konstruktőröknek: 1. hely: 10 pont 2. hely: 8 pont 3. hely: 6 pont 4. hely: 5 pont 5. hely: 4 pont 6. hely: 3 pont 7. hely: 2 pont 8. hely: 1 pont
Büntetés
A sportfelügyelők a következő három büntetés bármelyikét kiszabhatják a rendkívüli eseményben érintett bármelyik versenyzőre. a) Áthajtás büntetés. A Versenyzőnek a boxutcába kell hajtania és anélkül, hogy megállna saját boxa előtt, visszaáll a versenybe. b) Tíz másodperc időbüntetés. A versenyzőnek a boxutcába kell hajtania, megáll a saját boxa előtt legalább tíz másodpercig és aztán visszaáll a versenybe. c) Tíz rajtrács pozícióval hátrább sorolják a versenyző következő Futamán.
Azonban, ha az a) vagy b) büntetések valamelyikét az utolsó 5 körben, vagy a verseny vége után szükséges kiszabni, a következő bekezdésben foglaltak nem alkalmazhatók, és ekkor 25 másodpercet kell hozzáadni az érintett versenyző versenyidejéhez.
Amennyiben a sportfelügyelők az előzőekben meghatározott, a) vagy b) pont szerinti büntetőidő kiszabása mellett döntenek, a következő eljárást alkalmazzák: a) A sportfelügyelők írásban értesítik a kiszabott időbüntetésről az érintett csapat egy hivatalos személyét, és meg kell bizonyosodniuk, hogy ez az információ a videó monitorokon is megjelenik. b) Az érintett versenyző a felügyelők döntésének a monitoron való feltüntetett idejétől számított legfeljebb három teljes kört tehet meg anélkül, hogy a boxutcába behajtana, a „Tíz másodperc időbüntetés” büntetés esetén a saját boxához kell hajtania, és a büntetőidő letöltéséig ott kell tartózkodnia. A büntető idő letöltésére kiálló autón dolgozni nem szabad. Ugyanakkor, amennyiben a motor leáll, azt újra lehet indítani, amikor a büntető idő lejárt. c) A büntetőidő letöltése után a versenyző újra csatlakozhat a versenyhez. d) A szabályok bárminemű megsértése, vagy nem teljesítése a versenyző kizárását eredményezi.
Minden versenyző kizárólag egy motort használhat az edzések, valamint a verseny során. Amennyiben szükség van a motor cseréjére, a rajtrácson tíz hellyel kerül hátrébb minden csere alkalmával. Ugyanakkor, ha a cserére az időmérő edzés után kerül sor, az érintett versenyzőnek a rajtrács végéről kell rajtolnia.
A boxutcában a szabadedzések alatt 60 km/h a sebességhatár, ez a verseny hátralévő részében 100 km/h-ra emelkedik. Kivételes körülmények esetén az FIA Forma 1 Bizottság Állandó Irodája által kiadott más értékű, sebességkorlátozás is lehetséges.
Minden olyan csapatutasítás tilos, mely egy verseny végeredményét befolyásolja |