tzre
tzre
!!!Üdv!!!
 
boldog névnapot
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
emyien néztetek!
Indulás: 2006-02-04
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
road
 
Menü
 
videók
 
F1
 
kocsik&tunning
 
HÍRLEVÉL
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
szavazás
Meik előadót szereted jobban?

Road
Depresszió
Tankcsapda
Slipknot
Fear Factory
Papa Roach
Kárpátia
egyéb...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
banner
road
 
Zene
<bgsound src="http://www.road.hu/mp3/jo_hely.mp3" loop=true>
 
Várható szabályváltozások

2006. évi Formula 1 szabályváltozások

Az időmérőt három részben bonyolítják le: az első negyedórában az összes kocsi a pályán lesz, az öt leglassabb kiesik, és a következő tizenöt percben a maradék tizenöt folytathatja. Az újabb öt leggyengébbnek a végén be kell fejeznie a körözést, és további húsz percben a legjobb tíz folyamatosan mehet. Aki a legjobb időt futja, azé lesz az első kocka. A hivatalos edzés után már nem lehet tankolni, sem kereket cserélni, a versenyt pontosan azzal a géppel kell kezdeni, mint amilyennel befejezték a kvalifikációt.
 

A FIA kihirdette 2008-as szabálytervezetét

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerda délután hivatalos közleményében fedte fel költségcsökkentő terveit a 2008-as idényre vonatkozóan, miután maga az elnök, Max Mosley is aggodalmát fejezte ki az égbeszökő költségek miatt.

Azok után, hogy több alkalommal is leültek a csapatokkal, illetve az AMD közreműködésével az idei évben egy átfogó közvélemény kutatást végeztek a rajongók körében, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azt a célt tűzte ki maga elé, hogy akár egy független csapat is eredményes lehessen a királykategóriában, nem több, mint évi 100 millió dolláros költségvetéssel.

Ennek érdekében az irányító testület mindenképpen tiltólistára szeretné helyezni a drága technológiák alkalmazását, be szeretné vezetni a nagy vitát kavart CDG szárnytopográfiát, fordulatszám szabályozott erőforrásokat, egységes ECU-t, illetve szélesebb slick gumikat kíván alkalmazni a jövőben.

„Az igazi vita a Formula-1-ben nem a sport irányítása, vagy a FOM által a csapatoknak fizetett pénzösszeg miatt alakult ki, sokkal inkább a költségek egekbe szökése volt a kirobbantója” – mondta Mosley.

„A Világbajnokságot olyan útra kell terelni, hogy az a független csapatoknak se okozzon anyagi nehézséget. Ezzel ellentétben azonban két vagy három nagyvállalat minden pénzt megad azért, hogy megszerezze a bajnoki címet. Ez a hozzáállás hatalmas kárt okoz a sportban, melynek korábban már szemtanúi lehettünk az amerikai IRL sorozatba. Nem szeretnénk, ha ez a Formula-1-ben megismétlődne.”

„Egy nagyvállalat annyi pénzt költ a Formula-1-re, mint amennyi éves bevételének a fele. Ez tarthatatlan állapot, melyre a befektetők is egy idő után fel fognak figyelni.”

A technikai szabályzat megváltoztatásán felül a Nemzetközi Automobil Szövetség bízik benne, hogy a sportszabályokon is alakíthatnak majd. Terveik közt szerepet az egy beszállítós rendszer mellett a három versenyhétvégés motorok, a négy versenyhétvégés váltóművek bevezetése, illetve a súlybüntetés azoknak, akik idő előtt új erőforrást és váltót tesznek autójukba.

A Nemzetközi Automobil Szövetség további költségcsökkentő megoldásokat kíván bevezetni a 2009-es idénytől. Ezek között szerepel, hogy egy csapat a szezon során maximum csak kétszer végezhet el komolyabb módosítást karosszériáján, illetve minden versenygépben lennie kell egy energiatároló és hibrid rendszernek.

Az irányító testület a 2008-as idénytől viszont engedélyezni fogja a karosszériák, illetve különféle komponensek adás-vételét, miután érvényét veszti a jelenleg is hatályban lévő Concorde Egyezmény.

A 2008-as főbb szabálymódosítások összefoglalása

- Az olyan új technológiák, melyekkel egy csapat az adott évben előnybe kerülhet, ám azokat a többiek a következő szezonban komoly fejlesztések árán szintén megvalósítják, az adott idény után tiltólistára kerülnek.

Oka: Költségek csökkentése. Ezzel a feltaláló csapat komoly előnyre tehet szert egy évig, ám megakadályozza, hogy a riválisok hatalmas összegeket fordítva a kutatásra, ugyanolyan technológiai szintet érjenek el, és újból visszaálljon a relatíve azonos helyzet.

- A hátsó szárny két részre szakad.
Oka: A kutatások igazolták, hogy ezzel nem keletkezik komoly szélárnyék az autók mögött, így a követő autó sokkal jobban tud teljesíteni, mellyel az előzés könnyebben kivitelezhető.

- Olyan változtatások a karosszérián, melyek csökkentik a leszorítóerőt, miközben a légellenállás azonos szinten marad, mellyel elkerülhetik, hogy a kanyarsebesség a későbbi években se haladja meg a 2006-os szintet.

Oka: Biztonság.
- A karosszéria első részének oly módon való megváltoztatása, mellyel az autó a forgalomban jobban viselkedik.

Oka: Az előzés elősegítése.
- Korlátozás az aerodinamikai kutatás egyes „érdekes” területein.

Oka: Költségek csökkentése.
- A minimum súlyhatár 605 kilogrammról 550 kilogrammra csökkentése.

Oka: Kirekeszteni azokat a költségeket, melyeket a csapatok a borzasztóan drága, nagy sűrűségű, egyenként 55kilogrammos ballasztokra költenek, amik szállítása sem jár anyagi veszteség nélkül. Emellett az autók sokkal biztonságosabbak lesznek az extra súly nélkül.

- A csapatokkal való egyeztetés függvényében a motorok 19.000, esetleg 20.000 fordulat/percre korlátozása.
Oka: A költségek csökkentése, illetve a Formula közelítése az utcai autóknál használt technológiához.

- Egységes motor- és váltóelektronika bevezetése a Formula-1-ben.
Oka: A költségek csökkentése, a vezetést segítő elektronikai eszközök, mint például a kipörgésgátló betiltása, valamint a FIA azon privilégiuma, hogy figyelemmel kísérheti a motor használatát és a teszteken megtett kilométerek számát.

- Az áttételek minimális sűrűsége 12mm kell legyen.
Oka: A költségek csökkentése mellett a robosztusabb, strapabíróbb váltók megjelenése.

- A guminyomás versenyző által való változtatása vezetés közben.
Oka: Biztonság, különösen a biztonsági autós periódusok alatt.

- A kerekek maximális átmérője elöl 640mm-re, hátul pedig 710mm-re növelése, míg a maximális szélesség elöl 365mm-re, hátul pedig 460mm-re való növelése slick gumikat alkalmazva.
Oka: A mechanikai tapadás növelése, mely valamelyest kompenzálja az aerodinamikai leszorítóerő csökkenését az előzések elősegítése érdekében.

- Csak engedélyezett anyagok felhasználása az autók építésénél.
Oka: A költségek csökkentése.

- Az üzemanyagnak legalább az 5.75 százaléka biológiai eredetű kell legyen.
Oka: Hogy az üzemanyagok terén is egyre jobban közelítsen a sport a közúti autók technológiájához.

2009

- 2009-től minden egyes csapat maximum két alkalommal változtathat autójának karosszériáján a szezon során.
Oka: A költségek csökkentése.
Vannak olyan elképzelések is, hogy a 2009-es idénytől bevezetik az energiatároló, és hibrid rendszerek alkalmazását a Formula-1-ben, ám ezen változtatásokat mindenképpen úgy akarják megoldani, hogy az ne jelentsen többletköltséget a csapatok számára.

A Sportszabályzat változásai

A technikai szabályzatban való változtatások mellett a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a sportszabályokban is módosításokat szeretne elvégezni a 2008-as idényre vonatkozóan. Ezeket a javaslatokat azonban még a 2006. március 22-én ülésező Motorsport Világtanács előtt érvényesíteni kell.

Íme a tartalom:
- 2008-tól csak egy gumiszállító maradhat
- Egy motornak három versenyhétvégét kell kibírnia
- Egy váltóműnek négy versenyhétvégét kell kibírnia
- Súlybüntetés az idő előtti motor-, illetve váltócseréért
- Tesztkorlátozások
- Egy versenyhétvégén maximálisan csapatonként két autó vehető igénybe
- A 2008-as nevezés első, illetve utolsó napjának kihirdetése

A 2008-as Concorde Egyezményből törölnék azokat a megszorításokat, melyek miatt a csapatok nem kereskedhetnek szabadon a karosszériáikkal, illetve az egyéb komponenseikkel.

 
!!!Üdv!!!
 
motorok
 
figyeljetek

Erkölcsi nagyság: mit is jelent ez a kifejezés?

Az erkölcsi nagyság az hogy rátalálunk arra akit igazán szeretünk, az egyetlen dolog ami mindénél többet jelent a világon és hogy megtartsuk harcolunk érte, kockáztatunk mindent mögé helyezünk  a jövőnket, az életünket mindent!!megesik ha nem tiszta eszközökkel harcolunk de valójában nem számít mert a szívünk mélyén tudjuk hogy a lét megérte kipréselni!!!

Ebben rejlik az erkölcsi nagyság 

 

 

 
CHAT
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Óra&Naptár
 
Linkek
 
Szavazás
Meik zene műfajt szereted?

Rock
Metal
New Metal (slipknot)
punk
reggie
Hunagrista
Techno (pff)
rap
Hip-Hop
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
idöjárás
Magyarország időjárása
A részletekért klikk a képre.
 
ujságok
tuning kocsik
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?