KTM LC4 - a tesztdmping folytatdik!
1.rsz.Knny mint egy robog, mgis csak a kkemny s beleval motoros rtegnek szl a KTM LC4-es. k viszont imdjk!
Knny mint egy robog, mgis csak a kkemny s beleval motoros rtegnek szl a KTM LC4-es. k viszont imdjk! |
|




Sejtettem. A 950 Adventure utn a KTM-esek azonnal belevetettek a mlyvzbe, s minden tmenet nlkl felltettek legfelkapottabb modelljkre, a 640-es Supermoto-ra. Mikzben toltam kifel a szalonbl, lekicsinyl mosollyal nyugtztam, hogy taln a robogmat ilyen knny mozgatni, az Adventure utn ezt megeszem reggelire. Hogy a falat a torkomon akadt, nem felttlenl a motor hibja....
A KTM hres LC4-es, 625 kbcentimteres egyhengeres blokkja (ami ezen kvl mg szmos KTM modell alapjt kpezi) kr ptett motor mr els rnzsre brutlis. A kerekeket kivve rnzsre teljesen megegyezik az enduro vltozattal, s gy feketben, narancs kszerekkel lenygz ltvny, rad belle a dinamika, a nyers er, a sport.
A klls, szles kerekek, rajta a remek Pirelli gumikkal (amelyek most mr sokadszor hdtjk meg a szvemet) azt az rzetet keltik, mintha ezzel a gppel szinte ktelez lenne minden kanyarba maximlis sebessggel behajtani.
Helyet foglalva az lsben aztn minden ms megvilgtsba kerl. Keskeny, kemny ls, szles kormny, egyszer, funkcionlis mszerfal, se zemenyagszint-kijelz, se fordulatszmmr, szinte sprtai.
Az indts az Adventure-hz hasonlan szvatval kezddik, de a khgs egyhengeres sokkal nehezebben tallja meg nmagt, tbbszr lltani kell a szivatkaron, mire teljesen bemelegszik a motor.
A vrt egyhengeres csattogs elmarad, rlk is, mert akkor remegni sem fog annyira.... megint tvedek. Nincs olyan fordulatszm tartomny, ahol ne rzna a gp, minden porcikjban remeg, ami hasznlat kzben kt ponton is nagyon knyelmetlen.
A tenyrre hat lland rezgsek okoznak egyltaln nem kellemes bizsergst, illetve az ijedtsg, hogy ltskrosodst szenvedtem, mert minden remeg elttem, mg a kzvetlen kzelemben lv aut rendszmtbljt sem tudom elolvasni.
A motor egybknt iszony bika s nyomatkos, a papron 54 ler elemi ervel ldtja meg a mindssze 157 kilogrammos gpet, s a remegst megszokva igen lvezetes oldalt mutatja a motorozsnak. Ez krem egy vrbeli sportol, Mattighofenben a Supermoto nem azt jelenti, hogy egy utcra finomtott endurot kaptunk, ezen, csakgy, mint a szerelemrt, dolgozni kell, nem htvgi trzgatsra lett kitallva. s ppen ez a varzsa a 640-esnek.
A remek futm (termszetesen White Power rugstagokkal) eszi a kanyarokat, a knny, j slyeloszts gp gy dl be a kanyarokba, mintha neki is lvezetet jelentene, a fk pedig, -jllehet egyetlen trcsa rvlkodik ell- kkemnyen, biztosan, pontosan dolgozik. Lassan, andalogva ezt nem lehet vezetni, akkor egy pokol, de ha rjvnk, mire is lett kitallva, eufrikus lmnyekben lehet rsznk.
Referencia tvonalamon (Istenhegyi t - Normafa - Budakeszi - Szentendrei t) aztn kiderl, mennyi mindent tud a KTM Supermoto - falja a rossz burkolat kanyarokat, nem remeg, nem szitl, ha mlyen bedntve egy nagyobb buckra, vagy repedsbe hajtok vele, s a nagy nyomatk kigyorstsnl komoly biztonsgrzetet ad.
Persze attl nehz elvonatkoztatni, hogy sokan gy vsrolnak Supermoto-t, hogy ez tuti j lesz utcai hasznlatra munkba jrni, meg trzgatni. k valsznleg mst kapnak, mint amit vrtak. De ez nem a motor hibja. A KTM hitvallsa szerint NINCS KOMPROMISSZUM!
Minden egyes modelljknek megvan a maga funkcija s az a modell csak arra j, de arra nagyon. Ezzel a gppel nem rdemes hosszabb trkra indulni, mert megutljuk. Nem rdemes alapjrat krnykn bumlizni a Balaton krl, ezzel vadszni kell, kanyarra, mghozz minl durvbb s minl tbb kanyarra.
Apr dolgokon persze mg gy is lehetne javtani, legalbb a Supermoto vltozaton, de megint oda lyukadunk ki, hogy akkor most mire van ez a gp? J lenne egy automata szvat, ha mr nem befecskendezs a gp, lehetne legalbb az ls alatt egy parnyi rekesz az iratoknak, meg a trcsazrnak, s egy zemanyagszint kijelz sem rtana.
De ezeket mind-mind utcai motoros fejjel gondolom. Ha viszont a motorozs puszta lmnyre vgyunk s nem akarunk egy-kt rnl egyszerre tbbet a nyeregben tlteni, azt az idt viszont maximlis hfokon szeretnnk meglni, akkor ez a mi motorunk.
| |