tzre
tzre
!!!Üdv!!!
 
boldog névnapot
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
emyien néztetek!
Indulás: 2006-02-04
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
road
 
Menü
 
videók
 
F1
 
kocsik&tunning
 
HÍRLEVÉL
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
szavazás
Meik előadót szereted jobban?

Road
Depresszió
Tankcsapda
Slipknot
Fear Factory
Papa Roach
Kárpátia
egyéb...
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
banner
road
 
Zene
<bgsound src="http://www.road.hu/mp3/jo_hely.mp3" loop=true>
 
ktm lc4

KTM LC4 - a tesztdömping folytatódik!

1.rész.Könnyű mint egy robogó, mégis csak a kőkemény és belevaló motoros rétegnek szól a KTM LC4-es. Ők viszont imádják!

Könnyű mint egy robogó, mégis csak a kőkemény és belevaló motoros rétegnek szól a KTM LC4-es. Ők viszont imádják!


kep
kep
kep


 

Sejtettem. A 950 Adventure után a KTM-esek azonnal belevetettek a mélyvízbe, és minden átmenet nélkül felültettek legfelkapottabb modelljükre, a 640-es Supermoto-ra. Miközben toltam kifelé a szalonból, lekicsinylő mosollyal nyugtáztam, hogy talán a robogómat ilyen könnyű mozgatni, az Adventure után ezt megeszem reggelire. Hogy a falat a torkomon akadt, nem feltétlenül a motor hibája....

A KTM híres LC4-es, 625 köbcentiméteres egyhengeres blokkja (ami ezen kívül még számos KTM modell alapját képezi) köré épített motor már első ránézésre brutális. A kerekeket kivéve ránézésre teljesen megegyezik az enduro változattal, és így feketében, narancs ékszerekkel lenyűgöző látvány, árad belőle a dinamika, a nyers erő, a sport.

A küllős, széles kerekek, rajta a remek Pirelli gumikkal (amelyek most már sokadszor hódítják meg a szívemet) azt az érzetet keltik, mintha ezzel a géppel szinte kötelező lenne minden kanyarba maximális sebességgel behajtani.

Helyet foglalva az ülésben aztán minden más megvilágításba kerül. Keskeny, kemény ülés, széles kormány, egyszerű, funkcionális műszerfal, se üzemenyagszint-kijelző, se fordulatszámmérő, szinte spártai.

Az indítás az Adventure-höz hasonlóan szívatóval kezdődik, de a köhögős egyhengeres sokkal nehezebben találja meg önmagát, többször állítani kell a szivatókaron, mire teljesen bemelegszik a motor.

A várt egyhengeres csattogás elmarad, örülök is, mert akkor remegni sem fog annyira.... megint tévedek. Nincs olyan fordulatszám tartomány, ahol ne rázna a gép, minden porcikájában remeg, ami használat közben két ponton is nagyon kényelmetlen.

A tenyérre ható állandó rezgések okoznak egyáltalán nem kellemes bizsergést, illetve az ijedtség, hogy látáskárosodást szenvedtem, mert minden remeg előttem, még a közvetlen közelemben lévő autó rendszámtábláját sem tudom elolvasni.

A motor egyébként iszonyú bika és nyomatékos, a papíron 54 lóerő elemi erővel lódítja meg a mindössze 157 kilogrammos gépet, és a remegést megszokva igen élvezetes oldalát mutatja a motorozásnak. Ez kérem egy vérbeli sportoló, Mattighofenben a Supermoto nem azt jelenti, hogy egy utcára finomított endurot kaptunk, ezen, csakúgy, mint a szerelemért, dolgozni kell, nem hétvégi túrázgatásra lett kitalálva. És éppen ez a varázsa a 640-esnek.

A remek futómű (természetesen White Power rugóstagokkal) eszi a kanyarokat, a könnyű, jó súlyeloszátsú gép úgy dől be a kanyarokba, mintha neki is élvezetet jelentene, a fék pedig, -jóllehet egyetlen tárcsa árválkodik elöl- kőkeményen, biztosan, pontosan dolgozik. Lassan, andalogva ezt nem lehet vezetni, akkor egy pokol, de ha rájövünk, mire is lett kitalálva, eufórikus élményekben lehet részünk.

Referencia útvonalamon (Istenhegyi út - Normafa - Budakeszi - Szentendrei út) aztán kiderül, mennyi mindent tud a KTM Supermoto - falja a rossz burkolatú kanyarokat, nem remeg, nem szitál, ha mélyen bedöntve egy nagyobb buckára, vagy repedésbe hajtok vele, és a nagy nyomaték kigyorsításnál komoly biztonságérzetet ad.

Persze attól nehéz elvonatkoztatni, hogy sokan úgy vásárolnak Supermoto-t, hogy ez tuti jó lesz utcai használatra munkába járni, meg túrázgatni. Ők valószínűleg mást kapnak, mint amit vártak. De ez nem a motor hibája. A KTM hitvallása szerint NINCS KOMPROMISSZUM!

Minden egyes modelljüknek megvan a maga funkciója és az a modell csak arra jó, de arra nagyon. Ezzel a géppel nem érdemes hosszabb túrákra indulni, mert megutáljuk. Nem érdemes alapjárat környékén bumlizni a Balaton körül, ezzel vadászni kell, kanyarra, méghozzá minél durvább és minél több kanyarra.

Apró dolgokon persze még így is lehetne javítani, legalább a Supermoto változaton, de megint oda lyukadunk ki, hogy akkor most mire van ez a gép? Jó lenne egy automata szívató, ha már nem befecskendezős a gép, lehetne legalább az ülés alatt egy parányi rekesz az iratoknak, meg a tárcsazárnak, és egy üzemanyagszint kijelző sem ártana.

De ezeket mind-mind utcai motoros fejjel gondolom. Ha viszont a motorozás puszta élményére vágyunk és nem akarunk egy-két óránál egyszerre többet a nyeregben tölteni, azt az időt viszont maximális hőfokon szeretnénk megélni, akkor ez a mi motorunk.

 
!!!Üdv!!!
 
motorok
 
figyeljetek

Erkölcsi nagyság: mit is jelent ez a kifejezés?

Az erkölcsi nagyság az hogy rátalálunk arra akit igazán szeretünk, az egyetlen dolog ami mindénél többet jelent a világon és hogy megtartsuk harcolunk érte, kockáztatunk mindent mögé helyezünk  a jövőnket, az életünket mindent!!megesik ha nem tiszta eszközökkel harcolunk de valójában nem számít mert a szívünk mélyén tudjuk hogy a lét megérte kipréselni!!!

Ebben rejlik az erkölcsi nagyság 

 

 

 
CHAT
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Óra&Naptár
 
Linkek
 
Szavazás
Meik zene műfajt szereted?

Rock
Metal
New Metal (slipknot)
punk
reggie
Hunagrista
Techno (pff)
rap
Hip-Hop
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
idöjárás
Magyarország időjárása
A részletekért klikk a képre.
 
ujságok
tuning kocsik
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?