A 2003 őszén bemutatott sportkocsi-tanulmányból néhány éven belül az Alfa Romeo arculatépítő modellje lehet.
Antonio Baravalle, a márka új vezetője szerint a reklámköltségek rovására is hajlandók kifejleszteni a típust, mivel úgy véli, jobb hirdetés aligha kell az Alfának. "Az egyik nagy álmom megcsinálni ezt az autót, és most a lehetőség is adott. Sergio Marchionne (a Fiat Auto vezérigazgatója) szerint semmi akadálya, ha a anyagilag nem járunk rosszul" - mondta a nemrég kinevezett vezető.
A 8C tanulmány műszaki szempontból a Maserati Coupé modellen alapult, és úgy tudjuk, a szériaváltozatnál sem lesz ez másként. Az autó orrába a jól ismert 4,3 literes V8-as kerül, és a mérnökök célja állítólag nem kevesebb, mint hogy az Alfában 440 lóerőt adjon le a Maserati és a Ferrari által egyaránt használt nyolchengeres. Valószínűleg az autók építését is a Maseratira bízzák, ahol évente kb. 500 példány készülhet belőle, egyelőre ismeretlen áron.