Porsche színe-java
Máté 2006.03.13. 15:06
Porsche színe-java
A tavalyi LF-A tanulmány három éven belül sorozatgyártásba kerülhet, már ha hihetünk a japán sajtóban megjelent híreknek.
Sportec SPR1: a leggyorsabb Porsche?
A kis svájci tuningcég 802 lóerős 911-est készített, túllicitálva az összes gyári Porschét. Az SPR1 elnevezésű szörnyeteg kívülről egy egyszerű, túlspoilerezett 911 Turbónak látszik: nagyobb szárnya van hátul, nagyobb lyukakat vágtak az oldalába, szélesebbek a sárvédők, és a 20 hüvelykes felnik is bőven meghaladják a gyári méreteket. Láttunk már ilyet egyszerű optikai tuningként is, de ebben az esetben a marcona külsőhöz megfelelő műszaki tartalom is párosul.
A 3,6 literes hathengerest a Sportech mérnökei két turbófeltöltővel látták el, amelyek akár 2,25 bar turbónyomás előállítására is képesek. A végeredmény 802 lóerős és 880 Nm-nyi csúcsnyomaték, így nem csoda, ha a 100 km/h-s sebesség akár 3 másodperc alatt elérhető az SPR1-gyel, és a végsebesség elméletben meghaladhatja a 380 km/h-t. Az autónak emellett létezik egy visszafogottabb, 700 lóerős változata is, amely 3,2 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és legfeljebb 365 km/h-val képes haladni. Ilyen sebességeknél persze már nem volna elég a 911-es fékrendszere és futóműve, ezért a svájciak előre 380, hátulra pedig 330 mm átmérőjű féktárcsákat építettek, az aktív csillapítású futóművet áthangolták, és előre 255/30-as, hátulra pedig 345/25-ös kerekeket szereltek.
Valószínűleg a Sportechnél is érezhették, hogy az SPR1 már bőven túl van az életveszély határán, így az erősebbik változatból összesen tíz példány készülhet, bár azt egyelőre nem sikerült kiderítenünk, hogy ezekért mekkora összeget kérnek.
|